2 augusti 2011

Challenge 4/30 Foundation?

Do you like wearing foundation? If so, what's your color and favourite? 

Ja.
Hell to the yes, jag gillar att använda foundation! Min hy är oljig, har ytliga blodkärl, tydliga porer, är blekare än resten av kroppen... Jag behöver hjälp med min bas helt enkelt. Sen mineralfoundation blev populärt har jag använt Everyday Minerals väldigt mycket, då har jag använt olika formulas och olika färger. Mest Light Golden och Winged Butter i semi-matte formula. Men så har jag också haft perioder med flytande foundation, ärligt talat för att jag gillar att använda duofiberborsten så mycket! MAC Studio Fix har varit favoriten, i färgen NC20. (Mitt senaste snedköp var Rimmels Stay Matte... Den glider bara runt på huden, färgen beter sig rödaktigt på min hud och it does NOT stay matte.)
Min senaste favorit är Meow Cosmetics mineralfoundation i den mediumtäckande varianten Pampered Puss, och färgen är Naughty Manx, beskriven som en gul hudfärg med lite persikoton, i en mediumnyans. Den känns jättebra på huden och jag har verkligen hittat en bra färg.
Trots Everyday Minerals digna färgutbud har jag alltid stött på foundations som har varit för persikotonade på mig - det ska vara gult, gult, gult! Min Studio Fix foundation från MAC som ska vara i en varm nyans är för persikotonad och för lite gul, t ex.

En bra MaWii-foundation har:
så få onödiga ingredienser som möjligt (dvs gärna i puderform),
stark gul underton,
justerbar täckningsgrad (ska kunna appliceras skirt och byggas på för mer heavy duty),
en bra förpackning (puderburkar med bra sifter eller flaskor med pump),
ett bra pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar