31 oktober 2009

Halloween-makeup, test inför kvällen

Tänkte jag kunde ge en försmak på min Halloween-sminkning! Jag och min man ska gå som begravningslik (bleka, kalla, insjunkna, propert finklädda) och i förmiddags tyckte jag det vore en bra idé att testa teatersminket jag köpte för att känna lite och se hur det betedde sig på huden. Hittade inte Kryolan nånstans i Lund, utan köpte en förpackning vit vattenbaserad ansiktsfärg från Snazaroo istället, på Panduro.
Min provsminkning var bara på halva ansiktet, och så testade jag bara lite ner på halsen och bröstet. Ska ha en urringad klänning så det blir en massa målande senare idag... Ska fuska med armarna, tyvärr. Kanske tar en kofta istället!



I stora drag vad jag använt:
MAC Prep+Prime Face
Snazaroo vattenbaserat teatersmink, vitt
.färg by Makeupstudion transparent löspuder
Everyday Minerals Face Lucent Pearl Mint
Ögonskuggor i rött, ljusblått, lila och olika grå nyanser
NYX läppenna i rött
NYX ögonpenna i grått
Gammal vit kajal
Lila mascara från Arcancil
Vit mascara från Rimmel
H&M Hello Kitty-läppglans Very Black




Typ såhär:
Ett par lager vitt teatersmink, först med foundation pensel och sedan med svamp (dutta!)
En massa shading och skulpterande i ansiktet och runt ögonen
Röd läppenna i ögonvråna
Lila och sedan vit mascara
Svart läppglans (på det vita sminket) och sedan lila skugga duttat på och runt läpparna



Lite up close på ögat. Det vita närmst ögat är lika bra att göra med kajal, för teatersminket löses upp av tårar.



Häpp!

13 kommentarer:

  1. Jepp du ser verkligen DÖ-läcker ut *fnissar*. ;)

    SvaraRadera
  2. Tina och Solveig: Tack, målet är uppnått! :) Tyvärr blev inte den faktiska festsminkningen lika bra, för vi fick så himla brått. Tur jag fotade denna, eller hur?

    SvaraRadera
  3. SNYGGT! Var ni coolast på festen? :) Jag föredrar lätt en sån här död sminkning framför alla blodiga och kladdiga diton.. blä, haha!

    SvaraRadera
  4. otroligt snyggt! Du är väldigt duktig med skulpterandet!

    SvaraRadera
  5. Wooho Marie, det ser asgrymt ut ju! Kul idé med tycker jag. Gillar kontrasterna mellan likllooken och att ni ska ha fina kläder till!

    SvaraRadera
  6. Shit, va snyggt gjort! Ditt öga ser väldigt troget ut! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  7. Maria: Alltså, får jag säga det själv så var det ingen som var så snyggt sminkad som vi var, och nog ingen som hade tänkt riktigt lika mycket på helheten :)
    Ja, blekt är lättare än att drälla med fejkblod och så.

    Sminkan, det var roligt att höra! Känner mig som en novis på den fronten.

    Tack så mycket Emma! Jag blev själv väldigt nöjd, även om jag inte är säker på att det var tydligt vad vi var :)

    Marina, det var himla fint sagt, från makeupartisten och allt :) Tack!

    SvaraRadera
  8. Jäklars så cooool! Likmanikyren lika (hö hö) så.
    Visst är det kul att bara spinna loss och SKAPA ibland.
    Om du behöver Kryolan någon annan gång så kan du bara hojta så kan jag fixa det åt dig. Jag bor gnaks när Smink och perukmakaren här i Stockholm så det är inga problem att slinka förbi om du behöver nått.

    SvaraRadera
  9. Fru Choklad: Tack du! Ja, det var skitkul att släppa alla "snygg"-ambitioner och närma sig de extremare formerna av smink.
    Åh, är det så? Smink och perukmakaren har ju massor av trevligt, det minns jag från när jag bodde i Stockholm. Kryolan finns på Buttericks i Malmö förvisso, men de har himla dåligt sortiment. Ska hålla det i åtanke, mycket snällt av dig att erbjuda!

    SvaraRadera
  10. Du ser helt sjuk ut- och det var en komplimang thih:P
    Grymt jobbat:D

    SvaraRadera
  11. Sanna: Hahaha, tack så mycket! :)

    SvaraRadera
  12. Vill gärna tipsa om att vi precis har öppnat en butik med bara ansiktsmålningsprodukter från Snazaroo. Adressen är www.ansiktsfarg.se.

    SvaraRadera