1 maj 2009

Surt äpple!

Hörni, det har var en jättefin makeup jag hade en av de första riktigt soliga dagarna här i Lund i månadsskiftet mars/april. Det starka solskenet gjorde makeupen lite genomskinlig, men det var den icke!
Bilderna tog jag när jag väntade på en kompis med Jakob, lite hastigt sådär. Mycket nöje!




Skuggorna jag använde var främst Sour Apple från MAD, men jag tror Lemon Drop från samma märke låg i inre ögonvrån också. I yttre ögonvrån applicerade jag Dragons Wing från Fyrinnae. Fyrinnae-skuggor har jag inte så mycket tur med, så när jag skulle blenda upp den på Sour Apple försvann den sistnämna lite, som ni kan se på fotot.




Under ögat drog jag en grov linje med en riktigt metallisk neonljusgrön penna, Lemon Soda från GOSH. GOSH-pennor äger. Vet inte riktigt om jag skulle köpa pennor från något annat märke faktiskt...
Highlighter är Satin från Make Up Store, och eyelinern är Indelible Gel Eyeliner i Blackout från MAD. På den har jag lagt glitter eyeliner från Viva La Diva, i ljusgrönt, den heter Peridot. Mascara på övre fransarna är Volumissime 4x. Brynen ifyllda med gråbrun skugga.




På kinderna har jag favoritrouget New Car Smell från Everyday Minerals, highlightade gjorde jag med Aussie Perk Me Up från samma märke, det är en fantastisk highlighter men nu har jag även provat Pearl Sunlight och det är en gorgeous-maker! På läpparna har jag ett Pot Gloss från Make Up Store, Lux heter färgen. Klibbigt som gammal sirap, men det funkar när man har kort hår.




Var det något mer? Foundation döljer inte att jag är mongo (som synes på bilden), men den var iaf i färgen Fawn från Everyday Minerals. Intensive-formula. Örhängen från Indiska, sjal från H&M. Mannen snodde jag från Lunds tekniska högskola, fick lämna tillbaks honom sen.


Idag har jag jobbat nio timmar, och åt lunchen på skrivbordet. Jag var au naturel hela dagen, förutom ett par duttar concealer. Men nu på kvällen gjorde jag en sån där retro-make, med kraftig eyeliner, lite extra fransar, massor av rött läppstift och äppelkinder. Den får ni se så småningom!
Jag är på G igen, märker ni det? Jag kan känna det, nu är det roligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar