1 maj 2009

Come back: EOTD i vinrött

Hej kära läsare,

en ödmjuk förfrågan om förlåtelse för att bloggen varit hopplöst dåligt uppdaterad sen förra inlägget är på sin plats. Jag ber om ursäkt!
En del sminkningar har jag gjort, så lite finns oredigerat i arkivet att visa upp, tillsammans med lite olika nagellack jag burit. Jag tänkte att med lite material i katalogerna borde jag kunna bli mer aktiv utan att känna krav på att sminka mig mer och snyggare framöver! Såhär när våren brutit ut ordentligt har jag inte haft någon vidare lust att spackla huden som mår så fruktansvärt bra av strålarna.

Den här makeupen bar jag på jobbet för ungefär sex veckor sedan.



Förutom primer och basskugga använde jag vinröda No Doubt från MAD i globlinjen och främst Dreamy från Makeupcosmetics på det rörliga ögonlocket. Dreamy är terracottaröd med en stark blå flash i burken, som tyvärr inte dyker upp vidare värst varken på huden eller på foto.
Under ögat hade jag nog en brun kajal med Dreamy suddat på. Highlighter är Shinkirou från Fyrinnae som jag också blendat lite i inre ögonvrån.
Indelible Gel Eyeliner från MAD, Volumissime 4X från L'oreal på fransarna och brynskugga ur en palett.



I ytterkanterna av det röda ser ni Dreamys basfärg bättre, och det här är den bästa bilden i fråga om den blå skiftningen. Den diskreta eyelinervingen är vad jag i princip alltid gör. För feg för att egentligen kallas vinge, men slutar heller inte tvärt i yttre ögonvrån.



Ganska mycket skugga packat under ögat, ville ha en ganska konsekvent vinröd markering kring hela ögat utom inre ögonvrån.




Till de vinröda ögonen använde jag ett transparent cerise-lila läppstift med genomskinligt glans över. Vet inte om det matchade så bra egentligen, det som behövdes var egentligen en mer lila färg men sånt hittar man inte i affärerna nuförtiden.

Nu har jag brutit bloggtystnaden!

7 kommentarer:

  1. Åh, du är tillbaka igen, vad kul! Har saknat dina inlägg... Fast förstår att det kan behövas lite bloggvila ibland. Roligt att du är igång igen iaf, och fin jättesminkning! Du är bra på att bära lite ovanliga färger utan att det ser konstigt ut...

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du!
    Jag gillar att använda ovanliga färger, känns som man får mer valuta för tiden man la ner på makeupen då :D Roligt att du tycker jag kan bära dem också!

    SvaraRadera
  3. Snygg makeup och härligt att ha dig tillbaka. Jag har saknat dig!

    SvaraRadera
  4. Stor glädje att du säger så! Tack!

    SvaraRadera
  5. Wiiiie! Hon är verkligen tillbaka! Hoppas att det är för att stanna. :)

    Åh... Jättefin sminkning också. Mera! :D

    SvaraRadera
  6. det var på tiden! ;) hehehe. ha det fint

    SvaraRadera
  7. Karusell: Det känns onekligen så, jag är så glad att ni gillar att jag är tillbaks :)
    Tack så mycket, det blir nog bara bättre!

    Sandra: Haha, det är precis såna reaktioner som gör att man känner sig nöjd med sin come back! Tack!

    SvaraRadera