27 juli 2011

Bästa mascaran hittills

Max Factor Masterpiece Max Mascara - Love it!



Vad har jag att jobba med? Tunna ögonfransar, relativt glesa. Inte jättekorta, inte jätteraka.
Om jag har problem med en mascara är det för att den antingen är för blöt i konsistensen så det tar en evighet att bygga upp volym, och slutar med klumpfest. Eller så är den för torr så produkten liksom inte fastnar på fransarna.
Ytterligare problematisk faktor är för täta borstar, oftast piprensarvarianten - stråna släpper inte igenom mina tunna mjuka fransar! Silikonborstarna har jag börjat uppskatta för att de lättare ger volym, men de kan också innebära klumpfest.
Jag anser att Masterpiece Max lyckas ge mig volym med bara några drag, silikonborsten omsluter alla mina fransar, om jag bygger på blir det inte klumpar och den håller till och med bra! Favourite!
Jag har använt Masterpiece Max i ett par veckor i färgen Black/brown och skaffade mig en i svart nyligen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar