28 november 2009

Grön penna på läpparna jodå!

En av de litterärt mer högkvalitativa bloggarna jag läser, de Marrion, fyllde ett år för ett tag sen och utlyste en tävling med uppmaningen att tipsa om något hon kan skriva om. Mitt förslag var såklart något jag antog att hon skulle göra bra, jag önskade mig följande, uttryckt såhär:
"Varför inte en serie med sminktutorials, för olika grupper? Mallorca-pensionärer, Alcazar-bögar, 12-åriga emos, fotbollsfruar, Ica-kassörskan..." Det hade väl varit döbra, eller hur? Tror ni mig inte? Läs bloggen själv så fattar ni att det är visst en bra idé.

Jag vann i alla fall ett pris, och fick en metallisk khakigrön penna från Wet 'n' Wild. Jag rafsade upp paketet och läste intresserat om en fisk på tyska, sedan målade jag min pussmun med pennan. Grönt är en sååå underskattad läppfärg.




Bara penna ser ni ovan. Det var svårt att få jämnt och så blev det så matt, så jag tog fram min absolut endaste Hello Kitty-beprydda tingest i hela lägenheten, nämligen det svarta läppglanset från H&M...




Så glad blev jag av grön ögonpenna och svart läppglans. Jag rekommenderar er att prova själv!


Tack Anna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar