11 november 2009

Brite Birds bloggkollektion


Tävlingen

Helena, kvinnan bakom bloggen Lipgloss Bitch och Sanna bakom Make up my lack-bloggen och mineralmärket Brite Bird har lagt upp en tävling där man kan vinna hela Brite Birds bloggkollektion! Bloggkollektionen är en superrolig idé, tycker jag. Sanna har skapat fyra skuggor efter fyra svenska bloggtjejers önskemål!

Hade jag själv fått skapa en Brite Bird-skugga som skulle representera mig hade jag önskat mig en mellanlila nyans med lagom mycket skimmer och en flash i varmt guld. En lila som verkligen poppade! För de av er som känner till Pizzazz från MAD Minerals skulle jag beskriva min skugga som snäppet varmare i färgen och med mycket bättre egenskaper, så som fäste på huden och grad av täckning. Min skugga hade såklart fått heta Fizz Ivy (trots att en grön skugga med det namnet hade varit passande).
Brite Bird har i sortimentet ett löst pigment som heter Doesn't Make Any Sense, men det tror jag är lite mer rosa än min tänkta Fizz Ivy-skugga. Det finns också en pressad skugga som heter Color me crazy, men den tror jag är lite mörkare än den tänkta Fizz Ivy. Och Color me crazy har rosa skimmer och "min" ska ju ha en gyllene flash istället!




Bloggkollektionen
De två första gör mig tokigt sugen, om jag inte vinner tävlingen kommer jag säkerligen beställa dem själv!

Helenas skugga Lipgloss Bitch är mörklila med röd bas med en massa skimmer

Bjooti, Katarinas skugga, tycker jag är lika intressant som Lipgloss Bitch, denna är gröngul med turkost skimmer.

Sminkan har fått en randig trio, med skimriga nyanser av guld, beige/brunt och så en svart.

Lindas skugga Micromiss är en massa grönt skimmer packat i en svart bas.

4 kommentarer:

  1. Ja vilken ära att få en skugga uppkallad efter sig. Jag ska nog också vara med och tävla. Mina favoriter är Lipgloss bitch och micromiss. Fast dom är ju superläckra alla fyra.

    SvaraRadera
  2. Fru Choklad: Ja, och roligt hade det varit. Din hade ju varit tvungen att vara brun! :)
    Jag är nyfiken på swatchar på micromiss, den ser ju grön ut men Sanna beskriver den som svart med grönt skimmer...

    SvaraRadera
  3. huhu. Psykisk analys. nu? Jag vet inte, barn i allmänhet är obehagliga, mörka rum, stora hotfulla skogar summerar väl ganska bra det som skrämde mig med filmen. Sen att jag är mörkrädd i grund och botten gör väl sitt till. Överlag så är det ju ingen BRA film om man ser till skådespeleri osv men den skrämde skiten ur mig ändå.
    Om det är något annat som hemsöker mig så vill jag nog inte veta ;)

    SvaraRadera
  4. Hej Marie!
    Det blev en LGB-skugga till dig, kom in och kika :)

    SvaraRadera