9 februari 2009

Dagens retro light

Väcktes av att pojkarna ville iväg och äta brunch eftersom Tommy skulle åka hem idag. De tyckte jag skulle skynda mig. Visst började jag lätt! Ingen primer, bara en concealer, viftade på mineralfoundationen i hast.
Sen då? Ögonskuggprimer. (Behöver du primer om du inte ska ha ögonskugga, undrade Jakob.) Jaa..? Fyrinnaes Equality över hela locket. FACE cake eyeliner applicerad torr, sen ögonbrynsskugga från H&M, rouge (New Car Smell från Everyday Minerals - ny favorit), mascara och sen var jag nog klar. Nej, till en svart eyeliner och gråskimrig skugga måste man ha rött läppstift! Läppenna Burgundy från Amuse och ett vinrött läppstift från Nivea Beauté i en lite mer transparent formula.

Lite snabba bilder, ingen detaljerad redogörelse:






Bilderna är tagna i bilen i dagsljus och jag är verkligen verkligen ledsen över min hy dessa dagar. Massive outbreak! Det måste vara någon olja jag använt som ackumulerats i porerna. Det går säkert över. Tack och lov för smink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar