27 oktober 2008

Äntligen Fyrinnae!

Såhär såg paketet ut där det låg på golvet i hallen:

Sen var det förpackat såhär:


Tada!


Detta låg i:
Mineral Finish Oil Control, Rice Powder Primer, Mineral Highlighter i In the Spotlight, Loose Eyeshadow i: Shinkirou, Equality, Fool's Gold, Dragonskin och Kung Pao, samt Lip Lustre i Shibuya. Även ett gratisprov på Fluff, vad nu det är...
In the Spotlight råkade jag prova som highlighter under ögonbrynet, men den är ju uppenbarligen för att highlighta ansiktet... Och det blir den säkert bra till! Skimrar lite i ljust guld.
Shinkirou valde jag för att bl a Rocketqueen och Sminkan använt den med goda resultat och bara haft rosor att förtälja om dess applicering. Den ser nästan krämig ut, så skimrande är den. Perfekt highlighter, jag är också jättenöjd!
Equality har jag bara provat på handen, och den ger inte mycket färg men desto mer glitter. Kanske bra för att ge skimmer till matta skuggor i samma gråaktiga färgskala?
Fool's Gold är jättehärlig! Mycket guldig och mycket glittrig, bra djup i färgen utan att bli mörk och bronsig. Glittret fäste väl på Nivea Beautés Cream Metal som skuggbas.
Dragonskin är gräsgrön, lite mörkare än den ser ut på Fyrinnaes hemsida. Men väldigt snygg, mycket skimrande. Täckte bra med intensivt pigment på en bas av Maybellines krämstift Color Definer.
Kung Pao var riktigt pigmenterad, mörkt brun med mycket rödbronsigt skimmer. Beter sig varken som en kall eller varm brun färg, enligt mig.
Lip Lustre i Shibuya var en spännande upplevelse. Konsistensen passar sig inte riktigt för en svampapplikator som följer med i alla läppglanstuber, det är inte krämigt - snarare tunt och oljigt. Men det gav massor av pigment och just den här färgen var riktigt cool, väldigt mörk kall svartvinbärslila. Vill inte säga varken bu eller bä ännu.
Primern och pudret ska jag testa imorgon (med mineralfoundation eller flytande?) och då även highlightern.

Här är ett par testsminkningar!

Guldskimmer:

Ingen primer.
Skuggbas: Nivea Beauté Cream Metal Eye Shadow i 06 Soft Gold
Ögonlock: Fyrinnae Fool's Gold
Globlinje: Pure Luxe Chocolate Cherries
Highlighter (och blendat ner mot inre ögonvrån): Fyrinnae Shinkirou
Eyeliner: GOSH Golden Globe
Eyelinerskugga, övre fransraden: Fyrinnae Kung Pao
Eyelinerskugga, yttre undre fransraden: Pure Luxe Chocolate Cherries
Ögonbryn: IsaDora ögonbrynspenna i Cashmere
Mascara: Lancôme Hypnôse i Brun

Grön glittersotning:


Primer: Lumene Eye Makeup Base
Skuggbas: Maybelline Color Definer i 20 Satin Dragée
Ögonlock upp till globlinje, ögonvrå, undre fransrad: Fyrinnae Dragonskin
Runtom Dragonskin: Pure Luxe Sprout
Highlighter: Fyrinnae Mineral Highlighter In the Spotlight
Övre och undre vattenlinje: IsaDora Colormatic Eye Pen i 20 Black
Eyeliner längs övre och nedre fransraden: Viva la Diva Glitter Eyeliner i Peridot
Ögonbryn: H&M:s duo brynskugga
Mascara: Lancôme Hypnôse i Brun

6 kommentarer:

  1. Härligt med den guldglittrande gröna! Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Tack! Glittret på bilden är nog bara ett par korn från eyelinern som råkade fastna i min mobilkamera, stackars Dragonskin! Jag kör mer och mer på grönt numer, faktiskt.

    Sminkjante: Aah, visst är det? Jag gillar Fyrinnae.

    SvaraRadera
  3. Svar angående sökord: Jag har wordpress så jag ser det i min statistik. Jag vet inte hur eller ens om det är möjligt under blogspot. Men ja, det är skitkul!!! :D
    Svar angående eget företag: Hehe, du har inte missat vad det är för jag lanserar jag på lördag =)))

    SvaraRadera